

Specsavers maakt van Rotterdam één grote oogtest

Specsavers bracht het idee van goed zicht tot leven door op verschillende plekken in de stad speelse zichttest-elementen te plaatsen. Een luchtige manier om voorbijgangers bewust te maken van hoe scherp ze eigenlijk zien.
Een oogtest tijdens het reizen
Door de stad reed een volledig gewrapte tram die direct opviel in het straatbeeld, maar de echte test begon pas binnen. Reizigers werden uitgedaagd om te kijken vanaf welke afstand ze de teksten voorin de tram nog goed konden lezen. Op de metrostations werd diezelfde ervaring doorgezet met zichttest-elementen op de muren, vloer en palen.
OOH dat onderdeel wordt van het dagelijks leven
De combinatie van de gewrapte tram, een interactieve binnen beleving en een serie zichttesten op stations liet zien hoe Out of Home veel verder kan gaan dan alleen zichtbaarheid. De campagne werd een onderdeel van het dagelijks leven van reizigers. Een speels, slim en opvallend voorbeeld van hoe Specsavers hun boodschap letterlijk voelbaar maakte in de stad.
Benieuwd of jij de onderstaande video scherp kunt zien?