

Koopmans prikkelt de zintuigen

Wat ruikt er nou lekkerder dan versgebakken appeltaart? Deze gedachte vormt de basis van de Out-of-Home campagne van Koopmans in samenwerking met het EssenceMediacom team van WPP. Tien OOH-locaties in Almere, Leeuwarden, Eindhoven en Rotterdam werden omgetoverd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix, compleet met een speciaal ontwikkelde appeltaartgeur.
OOH die verleidt
Voor de activatie is een herkenbare appeltaartgeur ontwikkeld door een gespecialiseerde geurfabriek. De geur moest voorbijgangers verleiden om weer zelf aan de slag te gaan met de Koopmans Appeltaartmix. De combinatie van beeld, geur en herkenbare Koopmans uitstraling maakte de activatie opvallend en direct herkenbaar.
Online zichtbaarheid met influencers
Om de zintuiglijke ervaring ook online te versterken werkte het influencerteam van WPP Media samen met Bauer Media. Influencers creëren content waarin de geur van appeltaart wordt gekoppeld aan nostalgie, herkenning en verlangen. De online content is entertainment gedreven en sluit aan bij de sfeer van Koopmans Appeltaart.
Warmte, gezelligheid en nostalgie
Volgens Koopmans roept de geur van appeltaart warmte, gezelligheid en nostalgie op. Met deze tastbare Koopmans Appeltaart geur objecten wil het merk voorbijgangers inspireren om tijdens het appelseizoen weer te gaan bakken met de Koopmans Appeltaartmixen.